Dansanta killar

I dag är jag en gäspande tröttmössa här på jobbet, så jag slänger in två uppiggande filmklipp på våra dansande söner. Det första är Hugo som körde lite gungande moves till tonerna av hans Fisher-Priceleksak för några veckor sedan och det andra är Alfred som hade "myrdisco" i sitt rum strax innan tvåårsdagen. Enjoy!



 



 

Madonna

Yippie, den 6/8 flyger vi ner till Göteborg på en liten minisemester. På lördag 8/8 ska vi gå på Madonnakonserten på Ullevi, så rackarns kul! Jag har ju gillat henne och lyssnat på hennes musik i över 20 år nu. Jag minns när jag som blyg 8-åring hällde ut alla sparade slantar på kassadisken för att köpa min första Madonnaskiva, You can dance på LP. Två år senare kom det album som jag  lyssnat mest på genom åren, nostalgiframkallande Like a Prayer! Jag skulle få det i julklapp det året och var så orolig att mamma inte skulle hinna köpa det , så som finurlig 10-åring jag löste det på mitt eget sätt, jag smusslade undan det under en massa hyllor inne i affären. Tydligen glömde jag säga det åt mamma så hon kom hem och berättade besviket att tyvärr var skivan slutsåld och gick inte att få tag på innan jul, men tänka sig att det gjorde den ju visst, ett ex fanns "undanlagt" bland en massa dammråttor på golvet under en hylla inne på Domus radioavdelning...

Jag minns också en natt då jag sov hos mormor och morfar och hade smugit upp för att titta på en Madonnakonsert som visades på teve. Plötsligt kom mormor in, svärandes på finska och stängde uttryckligen av teven inför olyckliga lilla mig. Jag förbjöds att se mer av den där äckliga Madonnan. Just då gjorde Madonna nämligen ett sångnummer som kanske inte var särskilt lämpligt för en liten elvaåring att titta på, på en stor säng sjöng hon Like a virgin där hon omslingrades av sina sexosande manliga dansare (ni kan nog tänka er). Jag minns att mormor mumlade något om slampa och löskukar... ja herregud. Det sistnämnda var alltså "strutarna" över brösten som både Madonna och dansarna hade på sina Jean-Paul Gaultierdesignade scenkostymer som mormor tolkade som, ja just det.  

Det ska verkligen bli roligt att få se och höra Madonna live. Det är ju en av de artister som hängt med ända sedan barndomen och förhoppningsvis kommer fortsätta ännu många år till. Jag tvivlar på att någon av dagens artister kommer hålla så länge och göra det lika bra som Madonna. Britney kan slänga sig i väggen!




Je t'aime

Titta, vad som fick följa med mig hem i dag, finaste fina HP Mini 1000 Vivienne Tam Limited Edition. I´m in love! Jag kunde helt enkelt inte motstå denna röda snygging som gjorde mig knäsvag och fnissig, ni vet hur det är när man är nykär...






Ett projekt

Det här är Projekt riva tapet i köket och det har pågått alldeles för länge. Nu är det dags att färdigställa det och få upp den fina Osborne & Little-tapeten som vi beställde för en halv evighet sedan. Eller kanske vi ska köra på denna trashiga stil och låtsas att det är den hetaste inredningstrenden just nu? Kom ihåg var du såg det först... ;-)



Personlig almanacka

Begåvade Isabelle Norman som driver ISA FORM har fått uppdraget att illustrera en kollektion av omslag på almanackor för Personlig Almanacka. Här är ett urval av omslagen,  snygga och väldigt mycket ISA måste jag säga. Den gråa almanackan med Isas björkstammar kommer jag klicka hem omgående!



Give me color

Idag är en sådan där dag då jag känner för att totalt freaka lös med färgburkarna här hemma, köra på galna färgkombos mixat med livliga mönster. Bara strunta i alla dessa äggskalsfärgade väggar och det skandinaviska avskalade för att istället låta det djärva flytta in. Låta den där bohemiska känslan få en plats i rummen. Precis lika färgsprakande och härligt vansinnigt som i modedesignern Matthew Williamsons hem i London skulle jag vilja att det var här hos oss också. Just idag känner jag så i alla fall...

Bilderna är hämtade från jaunarinumret av ELLE Decoration UK, ett nummer jag har sparat i min "inspirationshög" av tidningar (som börjar bli rätt hög nu) för att kunna ta fram och bläddra i då och då.















Ett fantastiskt hem, eller hur?
Och väldigt inspirerande!

Snigelvecka

Den här veckan sniglar sig fram tycker jag. I morgon har jag tagit mig halvvägs till nästa semester för den här sommaren, uhu. Nästa år tänker jag verkligen se till att få fem veckors semester i rad och inte uppdelat på två perioder som i år. Just nu är vi bara två tappra själar på jobbet, jag och andra Petra. Vi har lagom mycket att göra eftersom de flesta av våra kunder har tagit semester eller i alla fall tagget ner på tempot, men dagarna går låååångsamt.

Efter jobbet har det städats, plockats och tvättats för att sedan dimpa ner i tv-soffan och självklart se på Michael Jacksons minnesceremoni på fyran. Jag hade en klumpkänsla i halsen hela tiden av att sitta och se de många vemodiga,starka, vackra, innerliga och tänkvärda talen  (It was nothing wrong with Michael, it was wrong what he had to deal with) som blandades med stora artisters framförande av Michaels låtar. Han är verkligen den störste i vår tid men han var en pojke i en vuxen kropp, en pojke som blev bestulen på sin barndom men i gengäld gav världen en fantastisk skatt. När lilla Paris skälvande av gråt berättade hur mycket hon älskade sin pappa sprutade tårarna här i soffan, jag var nog inte ensam om det... Jag hoppas du har det fridfullt och vackert nu Michael, var du än finns nu.

Nu ska jag krypa ner under täcket och bläddra lite i två av mina favorittidningar, innan det är dags att sova för att orka upp till en ny arbetsdag. God natt!



En lista

Jag tycker att sådana där listor som fylls i på de flesta bloggar brukar vara rätt fjantiga och har stenhårt sagt att det aldrig skulle falla mig in att fylla i en sådan. Men, ingen regel utan undantag. I dag är jag en trött hard working mom utan någon som helst blogginspiration. Då känns det helt ok med den här listan som jag hittade hos Chez Larsson.

Outside my window
Ser jag fullt med leksaker ute i trädgården som jag borde plocka ihop. 
I am thinking
Att det är skönt att få sitta i lugn och ro och bara slappa, lyx för en småbarnsförälder.
I am thankful for
Våra fina, underbara, härliga söner och min övriga familj. Klyschigt men så sant.
From the kitchen
Ska jag hämta en kopp the, med smak av champagne, jordgubbar och grädde. GOTT!
I am wearing
Stuprörsjeans och svart tunika = "jobbuniform".
I am creating
Planer för närmsta tiden, bl a kring hur vi ska repa här i huset under min kommande semester.
I am going
Börja använda alla mina penslar, färger, kol/tuschpennor och vara kreativ. Det är avslappning för mig.
I´m reading
Livet med min syster Madonna  av Christopher Ciccone
I am hoping
Att sommaren fortsätter stå i full blom ett bra tag till.
I am hearing
Datorns fläkt som susar och Hugo som hostar inne i sovrummet.
Around the house
Är gräset i behov av klippning. Som sagt var finns det en hel del leksaker där ute också.
One of my favorites things
Materiella ting i all ära, men mest betyder min förlovningsring.
A few plans for the rest of the weak
Storstädning är ett måste i alla fall, tråkigt men nödvändigt.
A picture to share


Alfred hälsar på sin lillebror Hugo som bara är några timmar gammal på BB. Med sig har han några foton på sig själv, så lillebror ska veta vem storebror är. Underbart...

RSS 2.0