Bara en lista

Något jag ser fram emot: När pappa och Roula kommer upp och hälsar på oss snart, det var 9 (!) år sedan sist...

Något jag inte ser fram emot: Att betala elräkningarna till vintern. Direktel är vansinnigt dyrt! :(

Något jag önskar mig: Jag brukar inte önska så mycket, vill jag ha något köper jag det själv. Men ok, en MacBook vore trevligt att få...

Något jag hoppas på: Att barnen slipper vara sjuka så mycket i vinter. Första året på dagis (jaja, förskolan) var det ständigt förkylningar och magsjukor och annat som avlöste varandra.

Något kul på sistone: Kräftskivan hos oss i fredags var grymt trevlig, tack alla som var där!

Något jag ska köpa: Några meter tyg av olika sort från Svenskt Tenn, mmmm!

Något jag har köpt: Superfina illustrationer från Isa Form till pojkarnas rum + ramar till.

Något jag inte borde ha köpt: Alla dessa plagg som aldrig används och hamnar längst in i garderoben.

Något jag ångrar: Rätt meningslöst att ångra saker!

Något nytt projekt?: Ständiga hemrelaterade projekt,  att fixa Alfreds rum samt spraymåla och klä om en "rokokostol" som fyndats är det som står närmast på projektlistan.

Något jag ska göra: Gå på bio på tisdag med Jossan, som jag har längtat efter SATC 2!


Bronx Reno

Idag slängde jag in alla ballerinaskor, sandaler och annat sommarbetonat i skoväg i förrådet, see you next summer! Istället längtar jag efter mina nya Bronx Reno som jag beställde här om dagen, som jag hoppas är både varma och bekväma (och enkla att dra på/av). Precis vad som behövs i vardagen som småbarnsmamma...


Dagens


Today I´m wearing this: jeans: ett par gamla Acne Hex, topp: Lindex Affordable luxury, jacka: Acne Danger, skor: Tory Burch Reva, väska: Lindex (reafynd).

Hemklickat!




Hösten är här och jag älskar det! Jag har alltid haft känslan av att hösten är årets början. Det är då det inhandlas en ny kalender som ska fyllas med planering och pirriga känslor av förväntan fyller mig. Personligen tycker jag också att hösten innehåller de snyggaste klädkollektionerna under året. Så jag måste säga, välkommen härliga höst!

Jag blev så höstinspirerad när jag klickade in på H&M att jag var tvungen att slänga ihop en liten beställning med prylarna ovan...


Malmberget

Pojkarna fick bestämma dagens aktiviteter och det blev destination Malmberget. Först fikade vi i Kåkstan och sedan begav vi oss till Svanparken där de åt glass och matade fåglarna i dammen. Tyvärr började det ösregna när de skulle leka i lekparken, men det får vi ta en annan dag.








Bus i trädgården

Hurra, äntligen lite shortsväder!


 













Haparanda

Igår morse styrde jag, Steen och Hugo kosan mot Haparanda och IKEA. Det som stod på shoppinglistan var nya sängar till pojkarna samt andra prylar till deras rum, höga barnstolar + lite annat. Vi hittade fina sängar till dem båda och mycket annat, men de svarta Agam-stolarna vi var ute efter till barnen var tyvärr slut. Till Alfred köpte vi en så rackarns snygg bokstavstavla som kommer bli perfekt i hans "nya" rum. 

När alla kassar + paket var inpackade i bilen och släpet såg jag att det var 10 min innan Iittala-butiken stängde så jag sprang in där och plockade ihop lite som jag tyckte vi "behöver" (Bl a Kartioglas eftersom flera av våra sådana har gått sönder/mystiskt försvunnit tidigare). Men jag fick nästan slå mig själv på fingrarna för att inte plocka ner diverse annat också i korgen, Vitriini-askarna till exempel är så oerhört fina att jag hade velat ha hela kollektionen (men en rosa, en grön och en i klart glas ska jag helt klart ha framöver). En annan favorit är de vackra glasfaten och skålarna Kastehelmi som nylanserats i år. Mormor har ett gäng sådana tallrikar hemma, tror jag ska "köpslå" lite med henne...

Det var alltså en riktigt lyckad dag, Hugo var så glad och lugn hela dagen. Han tog en liten powernap i vagnen på IKEA och vaknade av att armen som han legat på hade domnat. Då var han ledsen en liten stund men annars var det bara glada miner från honom. Fina skrutten! Alfred hade qualitytime hos mormor och Håkan medan vi var borta och var så nöjd och glad med det. 




Från Iittala-butiken bl a Arabias Muminmuggar, Iittalas Kartioglas (syns dåligt på bilden men de är gråa) + skärbräda/underlägg i klassiska Aalto-formen och en Plattanmönstrad diskhandduk.


RSS 2.0