Katinka 17

Vi fortsatte med födelsedagskalasande idag också. Katinka som är barnens kusin/Steens systerdotter fyller 17 år idag och vi firade henne hemma hos oss med mat, tårta och present. Katinka, hennes mamma Gabriella och hunden Prins är här uppe i Gällivare under den här veckan men bor i vanliga fall i Umeå. Det är så roligt att träffa dem allihopa!


Svärfar, svärmor och födelsedagsbarnet Katinka.



De fyra ljusen p g a att hunden Prins fyllde 4 år här om dagen...



När man får äta chips en torsdagskväll, ja då är det fest!


Grattis mamma!

På eftermiddagen har vi varit och uppvaktat min mamma på hennes födelsedag. Det blev tyvärr bara en bild, pojkarna studsade runt mig när jag tog fram kameran och Hugo skulle prompt hjälpa till att vara fotograf...

Mamma blev jätteglad över presenterna vi gav henne, en klocka från Pilgrim, en snygg mönstrad topp hon klämt på tidigare, en strut Hallontryfflar doppade i mörk choklad från Åre chokladfabrik och en blomsterkvast. Dessutom slängde jag ihop en enkel jordgubbstårta som var riktigt god, yummie!

 
 

Sommarhälsningar

Igår cyklade Alfred ner till Ica med Steen för att panta en säck burkar/flaskor och fick ihop 83 kr i pant. Han valde att genast omvandla pengarna till en "Byggare Bob sommarpåse" som bestod av en tunn tidning samt en massa krafs (skrotleksak, vykort, klistermärken) och kostade 79 kr. Rena rånet om ni frågar mig, men Alfred var nöjd och det är ju huvudsaken.

Idag har han och Hugo pysslat med att tillverka sommarhälsningar till familj och vänner av vykorten från sommarpåsen. Alfred har med lite vägledning lyckats skriva både sitt och Hugos namn på korten, stolt kille kan jag meddela! Första kortet hamnade i våra grannars brevlåda, familjen Pemberton som tackade för de fina hälsningarna. Övriga kort kommer delas ut imorgon av brevbärarna Lundqvist.



De snygga tröjorna fyndade jag igår på Lindex rea.



Vykortstillverkning pågår, koncentrationen är på topp.


Mina UK

Idag har min nya klänning från Mina UK som jag fyndade på rea hos Bubbleroom landat hos mig, den är ännu finare i verkligheten. Jag upptäckte märket genom Tyra Sjöstedt (då jag föll för klänningen som hon bar på ELLE-galan i vintras) och det kommer nog bli fler inköp framöver. De har massor med underbara, läckert mönstrade klänningar och tunikor som jag mer än gärna välkomnar i min garderob.




Armbandet från Acne hade jag inte tackat nej till...


LOVE

Jag har investerat i en ny kamera idag, en Canon Eos 500D + 18-55 IS. Jag är helt till mig och vill att batteriet ska ladda snabbt, sedan ska det testas och trixas med inställningar. Jag är en riktig nybörjare i fotandets värld men hoppas kunna lära mig massor med min nya skatt. Fy tusan vad kul, jag har ju velat ha en digital systemkamera hur länge som helst!


I think this is the beginning of a beautiful friendship.


Kast van een Huis

Men hur snygga är inte de här husgarderoberna då? De hade passat finemang i Alfreds "nya" rum (samma rum men i ny tappning). Jag gillar dem starkt! De kommer från holländska Kast van een Huis och är nog tyvärr rätt dyra, men man (läs; Steen) kanske kan bygga något liknande själv?





Hello Chester!

Alfred har fått nytt golv i sitt rum (samma valnötsgolv som vi lagt in på resten av övervåningen) och det känns som att det vore roligt att göra om resten av hans rum också. Hans absoluta favoritfärg är svart, så  jag tänkte att hans rum skulle få gå i svart, vitt, rött med coola detaljer (men självklart måste rummet främst vara lekvänligt och trevligt för Alfred).

Som första detalj till rummet har jag beställt världens tuffaste nalle, Chester från Acne Jr! Det är den svarta nallen med röda armar och ben på bilden nedan. Han är gjord i vinyl, har sin födelsedag inpräglad i rumpan och en inplastad namnlapp på baksidan av huvudet. Dessutom kommer Chester i en schysst dustbag som kan användas till förvarning av legobitar, småprylar och andra grejer i Alfreds rum.



BOOTS

Det känns som att hösten i stort sett är här, löven börjar redan vara på väg att skifta mot gult på träden här utanför. Vad hände med sommaren? Den gjorde några försök men kom aldrig riktigt igång tycker jag (fast ännu är det väl inte för sent, hoppas på att få några varma och härliga dagar innan semestern är slut om 3 veckor).

Hur som helst, dessa snyggingar till boots tror jag att jag ska slå till på nu i höst. Perfekt färg och modell, precis vad jag varit ute efter tidigare. De kommer från Din Sko, är helt i skinn och har ett överkomligt pris på 799:-. De blir nog ett bra komplement till mina höga gråa och låga svarta Pistols från Acne.




BLOGLOVIN

Följ min blogg med bloglovin

HEUREKA

Alldeles nyss ville jag lägga mig ner och stortjuta för att jag inte har något att ha på mig (vi tjejer har väl den märkliga egenskapen att anse att vi inte har något att sätta på oss trots att garderoben är full, något killar aldrig kommer kunna förstå) ikväll på Jossans 30-årsfest. Men så fick jag en sån där snilleblixt ni vet och skrek "Men, självklart!" och kutade ner i förrådet och grävde fram något jag visste skulle finnas där, min vackra Marc Jacobs-klänning som i stort sett hängt orörd i flera år. Så ikväll får den komma ut och lufta sig tillsammans med någon av mina femtielva skinnjackor (jag faller ofta handlöst för just skinnjackor) och ett par Tory Burch ballerinas eftersom jag inte känner för att vingla omkring på klackar ikväll. This is gonna be a good good night!


Filippa K

Jag väntar otåligt på att min Joey drapey blazer från Filippa K ska anlända hos mig. Svart, snygg, stilren, ett måste i var kvinnas garderob. Hade tänkt inviga den imorgon då jag ska på min fina Jossans 30-årsskiva, om den hinner dyka upp vill säga. 


 

RSS 2.0