Madonna

Yippie, den 6/8 flyger vi ner till Göteborg på en liten minisemester. På lördag 8/8 ska vi gå på Madonnakonserten på Ullevi, så rackarns kul! Jag har ju gillat henne och lyssnat på hennes musik i över 20 år nu. Jag minns när jag som blyg 8-åring hällde ut alla sparade slantar på kassadisken för att köpa min första Madonnaskiva, You can dance på LP. Två år senare kom det album som jag  lyssnat mest på genom åren, nostalgiframkallande Like a Prayer! Jag skulle få det i julklapp det året och var så orolig att mamma inte skulle hinna köpa det , så som finurlig 10-åring jag löste det på mitt eget sätt, jag smusslade undan det under en massa hyllor inne i affären. Tydligen glömde jag säga det åt mamma så hon kom hem och berättade besviket att tyvärr var skivan slutsåld och gick inte att få tag på innan jul, men tänka sig att det gjorde den ju visst, ett ex fanns "undanlagt" bland en massa dammråttor på golvet under en hylla inne på Domus radioavdelning...

Jag minns också en natt då jag sov hos mormor och morfar och hade smugit upp för att titta på en Madonnakonsert som visades på teve. Plötsligt kom mormor in, svärandes på finska och stängde uttryckligen av teven inför olyckliga lilla mig. Jag förbjöds att se mer av den där äckliga Madonnan. Just då gjorde Madonna nämligen ett sångnummer som kanske inte var särskilt lämpligt för en liten elvaåring att titta på, på en stor säng sjöng hon Like a virgin där hon omslingrades av sina sexosande manliga dansare (ni kan nog tänka er). Jag minns att mormor mumlade något om slampa och löskukar... ja herregud. Det sistnämnda var alltså "strutarna" över brösten som både Madonna och dansarna hade på sina Jean-Paul Gaultierdesignade scenkostymer som mormor tolkade som, ja just det.  

Det ska verkligen bli roligt att få se och höra Madonna live. Det är ju en av de artister som hängt med ända sedan barndomen och förhoppningsvis kommer fortsätta ännu många år till. Jag tvivlar på att någon av dagens artister kommer hålla så länge och göra det lika bra som Madonna. Britney kan slänga sig i väggen!




Kommentarer
Postat av: Linda

Huga vad avis jag blir!!!Madonna är en som jag väldigt gärna skulle vilja se!Ni får säkerligen en härlig stund!!

Vilken finurlig tjej du var som liten,har du behållt egenskapen i vuxen ålder?

2009-07-14 @ 15:05:40
Postat av: Pethra

Linda: Ja, jag tror det kommer bli jättekul, härligt med lite minisemester i Göteborg också. Om jag är lika finurlig numera? Mja, jodå nog är jag rätt finurlig nu också, men jag har nog slutat med att "lägga undan" saker under hyllor i affärer i alla fall, haha.

2009-07-14 @ 16:14:08
Postat av: Inspirera Mera

Vad härligt med konsert, speciellt då det är en riktigt bra artist :)

Kram Sandra

2009-07-15 @ 17:08:29
URL: http://inspireramera.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0