Marc by Marc Jacobs

Jag har blivit förälskad i den här klockan, så himla snygg att jag svimmar nästan. Jag älskar klockor och har haft många olika modeller genom åren. Nu var det länge sedan jag gjorde ett klockinköp, kanske det är dags...

ACNE Pistol

Jag vet inte hur många säsonger jag suktat efter Acnes Pistol boots. Nu gjorde jag slag i saken och klickade hem dem, finally! Jag valde stövlarna i färgen gun metal grey, så jädrans snygga! Åh, skynda er hem Pistols, mamma väntar ivrigt!


Bild: www.acnestudios.com


Äntligen!

Äntligen! Ända sedan i maj då pressmeddelandet släpptes har jag väntat på att få köpa Midbecs tapet Ystävät ur Marimekkokollektionen som skulle släppas slutet augusti/början september. Nu är rullarna beställda och om inte allt för länge kommer den underbara tapeten vara uppsatt i vår övre hall. Jag var tidigare inne på Cole & Sons klassiska tapet Malabar, men när jag fick se att mitt gamla favoritmönster från Marimekko skulle lanseras som tapet kände jag Bingo, kunde inte bli mer rätt!



Bild:www.midbec.se


Appropå Marimekko, mitt älskade Momentstyg som legat ihopvikt i tygskåpet de senare åren har nu funnit sin plats här hemma hos oss. Det har fått uppdraget att agera draperi i hallen, för att skymma ytterkläder och skor. Blev riktigt bra! Vi har en del småfix kvar i hallen, och den vita stolen kommer bytas ut mot en svart Eamesstol (som vi har väntat på att den ska levereras i en halv evighet nu). Bilden är tagen med min mobil så den ger inte riktigt rättvisa till hur det egentligen ser ut, men en liten aning får man ju iallafall... Ni som vet hur hallen såg ut innan, visst blev det en enorm skillnad?



RSS 2.0