Renovering pågår!

Förlåt, men jag har inte haft tid  för att blogga. Den senaste tiden har jag spenderat iförd färgfläckiga arbetskläder i full färd med att måla tak, väggar, lister, dörrar, snickerier, ja vi är alltså mitt uppe i renoverande här hemma. Hallen tog förbenat lång tid att få färdig, men det har krävts mycket jobb att förändra den till den ljusa hall vi vill ha. Tidigare klev man in i en bastuliknande trång krypta med brunt tak och brun heltäckningsmatta på golvet och hela trappan. Jag har hela tiden trott att vi har lägre takhöjd där än på övervåningen, nu när taket är vitt insåg jag att det faktiskt är några cm högre takhöjd här nere. Tänk vad lite färg kan göra för synintrycken... Ett nytt antracitgrått klickgolv som ser ut som rektangulära klinkersplattor är också på plats. Nu återstår bara några små detaljer som ska fixas innan hallen är klar, och jag är mer än nöjd med resultatet! Vi ska fortsätta med den övre hallen så fort vi bara kan, vi ska bara ta en minisemester i Göteborg först... På återseende!

RSS 2.0