Pappa och Roula

Vilken helg vi har haft, en riktigt bra helg. Min pappa och Roula har varit här uppe och hälsat på oss, ingen av dem har varit här i Gällivare tidigare. Sist jag och pappa träffades var för 9 år sedan i Bollnäs (jag är född i Gävle och bodde som pytteliten också i Bollnäs). Vår kontakt har varit sporadisk under åren men jag vill hellre blicka framåt på alla år som finns framför oss, än bakåt på de år som försvunnit förbi. Nu när barnen också finns vill jag att de ska lära känna sin morfar, veta att han finns för dem på alla sätt. Det var hur som helst både spännande och nervöst att möta pappa och Roula på tågstationen, men Hugo smällde till med ett "Jag äääälskar dig morfar" nästan på en gång och sedan försvann nog mycket av de nervösa känslorna... Helgen blev bra för oss alla och nästa gång vi träffas är det när vi åker ner till Bollnäs och hälsar på dem.

Jag fotade tyvärr inte så mycket under helgen, men jag har lånat några bilder från Roulas Facebook.



Hugo och morfar äter frukost.



Jag och Roula uppe på Dundret. Det blåste och var iskallt där uppe.


Alfred och morfar på Dundret.



Mera Alfred och morfar med Gällivare i bakgrunden.



Tre generationer på väg upp mot toppen.



Alfred klättrade lite där uppe...



Roula och Hugo när vi åt en lördagslunch efter lite shopping och lekparksbesök.



Alfred har drömt om att "få köra en radiostyrd monstertruck på fotbollsplanen med morfar" i flera veckor nu, äntligen blev det dags...



På väg hem med handkontrollen i högsta hugg (han körde monstertrucken hela vägen hem också).

Kommentarer
Postat av: Lillasyster Anna

Hihi, så fina bilder! =) Blir glad att ni fick en bra helg tillsammans och att A & H fick träffa sin morfar. Vad de måste ha längtat. Och vad kul för morfar att äntligen få träffa barnbarnen. Kramar till er!

2010-10-28 @ 17:44:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0