MOLO A/W 2009

Ja, nu börjar höst- och vinterkollektionerna dyka upp både för oss stora och för de små. Självklart har jag längtat efter alla härliga barnkläder som presenteras nu. Det jag i vanlig ordning sett fram emot mest att få kika på är vad MOLO har att erbjuda den är säsongen. Det var ju danska MOLO som var en av de första barnklädesmärkena jag upptäckte och blev kär i som nybliven mamma. Tyvärr måste jag säga att det jag sett hittills av deras nya kollektion över lag gör mig lite smått besviken. Det känns inte alls lika barnsligt lekfullt och färgexploderande som det brukar. Visst är det fortfarande mycket MOLO-känsla i de plagg jag hunnit titta på, ett rätt sött fågelprint, fotoprinten "Easy Rider" och "New York", pusselprint m fl är alla fina men det känns lite dovt och tråkigt. Ett print som dock sticker ut rejält gjorde mig däremot riktigt glad, jag som alltid älskat serietidningsmotiv  i alla dess former kan inte annat än älska cartoonprintet! På bilden i form av bodysuiten Fleming cartoon, visst är den fin? Fler plagg ur kollektionen lanseras snart och jag är säker på att det kommer finnas en och annan godbit där. Cartoonsuiten finns att beställa hos webbutiken Elva Små Troll.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0